Brev:
Drikke af kop og sove inde/ude
11. marts 2004
Alder:
5 mdr.
Drikke af kop og sove inde/ude
Kære Helen
Jeg skriver til dig fordi min søn på 5 måneder har fået hård mave.
Han er begyndt at spise risgrød (ca. 1 uge) og kartoffelmos (en lille måned), og vi er også gået i gang med at lære ham at drikke af en kop.
Problemet er at jeg synes det er svært at lærer ham at drikke af en kop, har du nogle tips til hvordan man bedst kommer i gang med det?
Hans kostplan ser nogen lunde sådan ud:
05:30 ammes
09:00 risgrød + amning.
11:00 / 11:30 ammes
14:00 / 15:00 ammes
17:00 / 18:00 kartoffelmos + ammes
20:00 ammes
22:00 ammes
02:00 ammes
Ser det godt nok ud eller er der noget som vi bør ændre?
Hvornår skal vi sætte det 3. måltid på menuen og hvad skal det eventuelt være?
Han døjer med hård mave, jeg har prøvet med lidt sukker vand i flaske og kop, men han vil ikke have det. Er der noget andet jeg kan give ham?
Hvor meget er skal han sove midt på dagen, det er sikkert meget forskelligt, men jeg spørger fordi han sagtens kan nøjes med en lille time og så er han frisk igen, men hvis jeg stiller ham ude på terrassen sover han nemt 2 timer.
Jeg har prøvet at få ham til at sove inde midt på dagen, for selv at få sovet lidt, det kan jeg nemlig ikke når han står ude, men herinde sover han ikke så godt, kan det godt passe?
Jeg håber du kan finde hoved og hale i hele denne smørre.
Tusind tak for en MEGET god brevkasse, hvad skulle jeg dog gøre uden den.
Hilsen
Kirsten