Brev:
Kost og vitaminer
11. marts 2004
Alder:
11 mdr.
Kost og vitaminer
Endnu engang søger jeg gode råd. Har tidligere fået rigtige brugbare råd. Tusinde tak for det.
Jeg har to piger på 11 mdr. Jeg starter lige med deres madplan, så du ved det...
De vågner ca kl. 7.15.
7.30 øllebrød + sødmælk
10.00 frugt eller brød + sødmælk
12-13 rugbrød med pålæg + sødmælk
15 frugt + sødmælk
18 kartofler og kød (hvad vi spiser)
21.00 Den ene får MME, den anden vælling. Begge 200 ml.
De får både d-dråber og jerndråber. Når de bliver 1 år har jeg læst at de ikke længere skal have dråber, men en vitaminpille. Problemet er bare at den ene ikke har fået tænder endnu og den anden har lige fået to. De kan jo derfor ikke spise en pille. Skal jeg fortsætte med dråberne?
Jeg mener at have læst at et sted at børn skal have mellem 500-750ml mælk om dagen. Er det med den mælk de får om aftenen? Hvis det ikke er det, så får mine ikke den mængde. Skal de så have et særligt kalktilskud?
Begge mine piger døjer ofte med hård mave. Jeg forsøger at regulere det med kosten. De får øllebrød, pærer og kiwi. Disse ting er gode for maven. Er der andre ting der vil være godt for dem?
Sidste spørgsmål. De får stadig en flaske inden de skal i seng. Jeg skal snart til at stoppe med den, eller skal jeg vente til de selv siger fra. Jeg nyder stadig at give dem flasken. Jeg synes det er en god måde at afslutte dagen på. På den måde får jeg også lige 15 min alene med ét barn. Hvis du forstår.
Tusinde tak for en rigtig god hjemmeside og for de gode svar.
Hilsen Gitte - en daglige bruger af siden :-)