Brev:
Madplan for dagen og aftenen
15. maj 2008
Alder:
4 mdr.
Madplan for dagen og aftenen
Hej Helen,
Jeg har før skrevet til dig vedrørende vores søn.
Allerede som 3 mdr var allomin slet ikke nok til at mætte ham.... Jeg prøvede Nan 2 som du anbefalede, men han kunne ikke tåle den, og den mættede slet heller ikke nok.
Han gik fra at sove 7 timer til ca 3 ad gangen om natten.
Jeg prøvede derfor med vælling inden sengetid, hvilket hjalp en kort periode.
Mme´en mættede efterhånden kun ca 2 timer - også om dagen, og han var langt over det man anbefaler for sådan en lille størrelse.
Jeg begyndte derfor at tilbyde ham lidt grød - et par tsk ad gangen, hvilket var et MEGET stort hit.
Han spiser nu ca 1-1½ dl grød til morgen og aften, og får mme for resten i løbet af dagen. Han sover nu fra ca 19.30 til 06.00 den næste morgen. Han virker meget glad og tilfreds - og maven har det meget bedre nu, end da han kun fik mme.
Får han for meget grød? Han vil helst ha skemad, han er ikke superglad for flasken mere.
Hvor meget vand bør jeg supplere med dagligt?
Er det stadig maks 50 ml?
Hvordan bør hans madplan se ud?
Jeg har ligeså forsigtig prøvet at se hvad han siger til kartoffelmos, og der laver han bevægelser som om han skal brække sig... Er det fordi det er for tidligt eller fordi han bare ikke bryder sig om det?
Jeg ville jo gerne give ham lidt afveksling fra grøden.
På forhån tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Frank og Lena