Brev:
Vil ikke ammes mere og ej heller flaske
10. april 2008
Alder:
6 mdr.
Vil ikke ammes mere og ej heller flaske
Hej Helen
Har Simone som er pt. 6 1/2 mdr. Pludselig ville hun ikke have mælk ved mig og græder eller vender hoved væk. Hun har gjort dette en gang før da hun var 4 måneder og det var kun en halv dag. Nu har det stået på i 3 dage og jeg er dybt fortvivlet og meget ked af det, Samtidig sover hun dårligt og falder først i søvn når hun overgiver sig til en lille tår hos mig midt på natten.
Hun spiser rigtig godt med skemad og er meget interesseret i al mad. Jeg tænker selvfølgelig at det er en del af hendes udvikling og at hun hellere vil have mad end bryst og det er jo ok hvis bare hun så gad flaske eller mme af kop men nej vender hoved væk.(Prøvet NAN og ALLOMIN) Det har selvfølgelig givet lidt kampe om natten hvor jeg forsøger med alt men hun nægter men kan ikke falde dybt i søvn ... der går lige 10-15 min så græder hun og er urolig som om hun godt ved hun er sulten men vil ikke ...giver det nogen mening. (kan mærke jeg snart ikke kan hænge sammen mere da min søvn også først sker når hun har fået mælk ved mig)
Et par dage før hun nægtede mad hos mig startede det faktisk med at hun sov dårligt ..er samtidig ekstrem morsyg og græder når hun er hos andre samt hun er nysgerrig og vil ikke ligge ned men op at gå (har haft skrevet til dig om dette før). Er der tilfældigt alt dette sker på samme tid??
Er ekstrem bekymret for hendes mælkeindtag (får jern) og vil nu give mme i grøden men kan jo godt regne ud at hun aldrig vil nå op på det hun skal. Hvad skal jeg gøre .... nogen ideer til at hun vil tage flaske ...eller andet jeg kan gøre? ...det skulle jo gerne give hende en mæthed til natten også.
Håber du kan hjælpe mig er meget fortvivlet og bange for hendes væskeindtag er nok ..kan jo godt se at tissebleerne ikke er så store eller er sparsomme.
Hejsa Charlotte