Brev:
Ingen mad om natten
10. april 2008
Alder:
6 mdr.
Ingen mad om natten
Hej Helen
Min dreng er 6,5 mdr. gammel og er nu kommet ind på sit eget værelse, så moren kan få lidt søvn om natten. Det er ganske nyt, så han skal lige tilvænnes, men jeg synes, det går fint.
Hidtil har jeg haft problemer med at få noget mad i ham i løbet af dagen, foruden en masse småspiseri.
Jeg talte med en veninde, som selv har børn, og hun mente, at det kunne være fordi han spiser 3 gange om natten efter han er blevet puttet.
Nu får han mad kl. 17.30 - aftensmad bestående af grønsager og kød samt frugtdessert.
kl. 20.00 ca. puttes han og får der en flaske, som han tømmer (200 ml)
Omkring midnat får han en flaske igen (200ml)
Næste måltid er først morgenmad bestående af grød kl. 6.30.
Jeg har behov for at vide, om det er berettiget, at en dreng på den alder skal kunne "klare sig" indtil morgenen, for jeg synes, at hans mave rumler ved 3 tiden?
Vi har dog besluttet, at det er sådan det skal være, eftersom det først nu er lykkes mig at få morgengrød i drengen (nu er han jo sulten).
Jeg vil jo gerne vænne ham til at der spises mest om dagen og mindre om natten. Er det ok, at tænke sådan???
Skal vi bare fortsætte vores stil og tror du, at han med tiden accepterer tingenes tilstand og sover uden at vågne hver halve time??
Jeg synes, det er svært, for det er jo ikke til at bære tanken om at nægte et barn, der er sulten, mad. Håber bare hans "vane" skal brydes...og at det så falder i hak. Hvad tror du?
Tak for dit svar
Venlig hilsen
Lauges mor