Brev:
Madproblemer - 4 mdr.
16. januar 2008
Alder:
4 mdr.
Madproblemer  - 4 mdr.
Kære Helen
Jeg har flere gange læst dine svar på andres spørgsmål og har tit kunnet bruge dem, derfor har jeg nu selv meldt mig til, i håb om at du også kan hjælpe mig.
For 4 måneder siden blev min mand og jeg forældre til Nikolaj - en stor dreng ved fødslen (4450kg/55 cm) og en bestemt herre fra dag et. Jeg ammede ham fuldt ud i 6 uger, men så gik det helt i ged. Tror selv det skyldtes at jeg hverken havde roen eller selvtilliden til det, samt at Nikolaj ikke havde taget mere end 200 g på ved første sp-besøg. Vi gik over til MME og flaske og det har bare fungeret perfekt - lige indtil nu.
Nikolaj har altid været meget sulten og begyndte at få vælling til natten da han var knap 3 mdr. i håb om at det kunne give ham (og os) noget mere ro. Vi havde en uge med en enkelt flaske, så røg han tilbage til at vågne og ville have mad flere gange, hvilket er fint nok så længe han trives.
Vi er lige kommet hjem fra 14 dage i Thailand, hvor vi på 3. dagen måtte købe mos til ham, fordi han simpelthen ikke blev mæt. Vi ville ikke købe grød dernede, da det indeholder deres egne MME produkter, og det turde vi trods alt ikke. Mosen tog han fint imod. Vi startede med at give lidt kartoffel/gulerod til frokost, men måtte snart sande at det ikke var nok. Og hvad gør man i et fremmed land uden mulighed for at komme i kontakt med en SP? Vi gav ham mere, og det gik super.
Nikolaj spiste og drak som aldrig før. Nu er vi så kommet hjem og jeg har skruet ned for mosen, da jeg kom i tanke om, at jeg ikke var sikker på hvor meget han må få. Min egen sp er ikke til at komme i kontakt med, derfor har jeg ikke kunnet rådføre mig med hende. Men nu ligger problemet i, at Nikolaj ikke vil tage sin flaske med mælk. Majsvælling med/uden smag og vand drikker han med største velbehag, men mælken rør han ikke, med mindre jeg giver ham det når han sover. Der kan han lokkes til at drikke ca. 100 ml.
Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Han kan jo ikke leve af vand og mos, og vælling må han kun få 400 ml af i døgnet. Hvad skal jeg gøre?
Han virker sulten og vil gerne have skeen med mos på - er det tid til at jeg skal prøve at give ham grød? På forhånd tak for hjælpen
Kærlig hilsen
Christine - en frustreret mor