Svar: Sove ude eller inde?
16. januar 2008
Alder:
2 år, 3 mdr.
Kære Camilla
Jeg tror du har ret i at du skal tage en beslutning om, hvorvidt du vil gøre det ene eller det andet...
Jeg tænker dog at 8 måneder er lang tid og det vil da være rigtig dejligt for Benjamin at kunne sove ude i løbet af sommeren - hvis han kan være i sin vogn.. det er dog ikke noget han skal - det med at sove ude er jo et meget dansk fænomen og ikke noget man praktiserer ret mange andre steder i verden.
Og ja, det er dejligt med den friske luft og de æblerøde kinder, men han må også gerne få frisk luft på andre måde, ved at tage ham med ud, når han er vågen, lege i sandkassen osv. og der er ikke noget som beviser at børn ligefrem bliver 'hærdet' af at sove ude.
hmmm, - måske du skulle skrive den guide, når du skal have barsel næste gang... jeg vil gerne anmelde den:o)
Fortsat held og lykke med det hele:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske