Brev:
Skemad og dagsrytme
15. januar 2008
Alder:
4 mdr.
Skemad og dagsrytme
Hej Helen
Lucas er en glad og aktiv dreng på 9 kg. Han er en stærk dreng. Holder hovedet rigtig godt også i siddende stilling. Han elsker at stå op. Når han er vågen i løbet af dagen er han meget aktiv. Han elsker sin kravlegård og legetæppe. Han er lige begyndt at vende sig fra ryg til mave, og er blevet mere og mere interesseret i legetøjet. Men nyder også når han kommer i han skråstol og er med mig i køkkenet. Alt i alt synes jeg han er en dejlig nem og glad baby.
Lige nu ser vores hverdag sådan ud:
kl.8-8.30 :Vågner
kl.8.30-9 :Flaske mme 240 ml (spiser det hele uden at gylpe)
kl.9.30-10: Formiddagslur ( sover mellem 2-3 timer
kl.13 :Flaske mme 210 ml (spiser det hele uden at gylpe)
kl.14.30-15: Eftermiddagslur (sover ca 2 timer)
kl.17: Flaske vælling 200 ml (spiser det hele uden at gylpe)
kl.18.30 : Powernap ca 1 time
kl.21.00 : flaske vælling 200 ml (spiser det hele uden at gylpe)
kl.21.30 : puttes til nat
Han vågner næsten aldrig om natten og hvis han gør er sutten altid nok. Lucas sover på eget værelse og har gjort det en uges tid. Det skal siges at fra hans værelse er der en dør ind i vores soveværelse så jeg har ca 5 skridt ind til hans seng. Det går rigtig godt.
Jeg vil gerne starte med at give Lucas (03.09.07) skemad her når han bliver 5 mdr. Men jeg har brug for et råd til hvordan vi "bygger" hverdagsrytmen op, hvornår han skal have grød/kartofler osv.
Tak for en god brevkassen:0)
Venlig hilsen
Pernille