Svar: Sove lange stræk om natten og amning
3. december 2007
Alder:
2 mdr.
Hej med dig
Jeg synes også det er dejligt at I får jeres nattesøvn, det har I begge rigtig meget behov for. At din datter således har en periode nu, hvor hun sover 6-7 timer om natten er guld værd for jer begge to.
Det betyder dog også at hun naturligvis så vil have behov for hyppigere amninger i løbet af dagen og derfor vil være mere vågen her og have behov for at spise meget for at indhente det hun ellers ville have taget om dagen. Hvis du har det godt med dette og sørger for at lægge hende til, som hun viser behov for, så er det således helt okay.
Hvis du oplever at din mælkemængde svinder, at du har svært ved at opretholde mælkeproduktionen, når hun spiser på denne måde eller hvis hun begynder ikke at tage nok på i vægt, så vil det være helt relevant at du vækker hende om natten, for at give hende et ekstra måltid der. Men så længe du ikke oplever det problematisk at hun sover om natten og du føler at hun får sit behov stillet om dagen og du kan følge med, så behøver du ikke vække hende - så må I gerne sove.
Det afhænger således helt af situationen og er meget individuelt, hvorvidt du skal vække hende eller ej:o)
Fortsat held og lykke og rigtig god jul:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske