Brev:
Putning og lure om dagen
3. december 2007
Alder:
3 mdr.
Putning og lure om dagen
Kære Helen
Tak for dit sidste råd ang. putningen. Det holder hårdt stadigvæk, og går ikke helt som planlagt (men hvad gør egentligt det med disse størrelser ;o) Hun vil ikke svøbes…Det hader hun simpelthen, og det har hun altid gjort (har prøvet det, da hun lagde ud med at græde de første par mdr af sit liv. Dette blev afhjulpet ved et besøg hos en kranio-sakral terapeut)
Det er jo i grunden nok også derfor vi har putte-problemer nu. Jeg ammer stadig lige inden hun lægges, i gyngestolen i soveværelset. Vi er begyndt at putte hende i en lille tremmeseng vi har arvet, da hun ikke kan være i liften længere. Der ligger hendes bamse og sutteklud tæt omkr. Hovedet. Jeg har svært ved at holde hende vågen igennem denne amning, og hun ligger og får den sidste mælk i søvne. Så hvis hun vågner når jeg lægger hende, bliver hun meget ked af det (skal jeg vække hende inden jeg lægger hende?) Ellers vågner hun stadig 3 kvarterer efter hun er puttet og er ulykkelig.
Jeg starter med at stå ved hende og ae hende og synge lidt, dette falder hun sjældent til ro ved (det er dog sket), så tager jeg hende op, når jeg hører hendes ok-nu-bliver-jeg-virkelig-ked-af-det-gråd, og står med hende til hun er faldet til ro. Prøver at lægge hende igen, så bliver hun ked igen og sådan kan vi køre i lang tid. Nogle gange må jeg amme hende igen. Men jeg bliver ved med dette til hun falder til ro NEDE I SIN SENG med det jeg kalder ”protestgråd”…og det kan godt tage lang tid. Er det ”forkert” at gøre det sådan?
Hun sover 3 timer ad gangen om natten, hvilket vel er ok? Hvornår kan man regne med at de begynder at tage længere stræk? Men om dagen kan hun sove i ét væk, sagtens 5 timer. Det får hun dog ikke lov til, da jeg synes det virker omvendt at hun sover længere om dagen end om natten. Så jeg vækker hende efter max 3 timer ved første lur, 2 timer ved anden lur og så tager hun ca. en time ved sidste lur. (hun sover ude i barnevognen) Men jeg kan ikke helt finde ud af om dette er passende? Skal jeg overhovedet vække hende?
Det var en ordentligt smøre, men jeg håber du fik spottet alle mine spørgsmål ;o)
Hun er ellers i rivende udvikling og bare dejlig at være sammen med, næsten altid i godt humør og MEGET nysgerrig!
Mange Hilsner Linda