Brev:
3 mdr og virker sjældent sulten
10. februar 2004
Alder:
3 mdr.
3 mdr og virker sjældent sulten
Jeg har tidligere skrevet og fik gode råd til amning, men måtte opgive at amme efter ca. 1½ mdr., da min søn afviste brystet og gik i "flitsbue", hver gang jeg forsøgte at amme ham.
I starten gik det rigtig godt med flasken og jeg var glad for beslutningen. Men nu kører det bare heller ikke:-(.
Min søn er næsten 3 mrd. vejer ca. 6500 g, men spiser gennemsnitlig 800 ml. i døgnet. Han spiser ca. 6 gange i døgnet
Mit (vores) problem består i at min søn kun tager flasken, hvis han stadig småsover - er han helt vågen, så skubber han flasken ud og smågriner - han virker slet ikke sulten. Rekorden er 8 timer uden mad.
Selvom han er sulten så vil han ikke spise, vi kan nogle gange snyde ham ved at give ham sutten og så hurtig stikke flasken ind. For det meste må han dog en tur i barnevognen og sove lidt.
De værste måltider er lige inden sengetid og morgenmåltidet.
Han sover fint om natten - bliver puttet kl. 21.00 og spiser en enkel gang i løbet af natten og sover til omkring 7-8 tiden - dejligt!
Hvad kan vi gøre for at han vil tage flasken, også når han er vågen og får han mad nok (det er jo ikke en 1/6 af hans kropsvægt).
Tak for en god brevkasse.
Fra Mette.