Brev:
Temperament - 10 mdr.
10. februar 2004
Alder:
10 mdr.
Temperament - 10 mdr.
Kære Helen
Nu har vi igen brug for din ekspertise.
Min søn er nu knap 10 mdr. Han begyndte at kravle for godt 3 uger siden.
Vores problem lige pt. er, at han er blevet frygtelig hidsig. Han har tidligere (før han begyndte at kravle) selvfølgelig haft temperament (på den ok måde), men nu er han virkelig begyndt at være på tværs. Han bliver rygende arrig over feks. at få skiftet ble. Nægter at blive vasket (vil udelukkende stå op i badekarret). Alt i alt bliver han arrig og går i flitsbue over næsten alle de gængse ting man er nødt til at få gjort i dagligdagen.
Vi har selvfølgelig forsøgt alle mulige mærkelige ting for at friste ham til at "glemme" at blive sur, men han ænser det nærmest ikke. Han kan vel også mærke, at mor bliver lidt frustreret og får sved på panden?
Normalt falder han i søvn uden problemer og vågner op og er glad og pludrer. Men inden for den seneste tid græder han sig næsten i søvn, og vågner også op grædende. Bliver i godt humør igen, når vi har snakket lidt og nusset etc.
Han har endnu ingen tænder fået, men man kan ane nogen hvide "buler" på gummerne, så de er nok ved at være på vej, måske de også gør lidt ondt.
Mit spørgsmål til dig går således på, hvorvidt det bare er såre normalt at han opfører sig som han gør, eller om vi gør noget galt?
Man bliver jo lidt ked af det og føler sig ret så utilstrækkelig når ens øjesten er konstant på tværs.
Til sidst skal lige siges at han jo selvfølgelig trods alt ovennævnte er en glad dreng. Han griner og snakker meget. Klapper i hænderne, forsøger at rejse sig op ved ting og spiser godt etc. Alt er efter bogen.....undtagen lige det hersens temperament, som er taget lidt til her på det sidste.
Håber på et par gode råd.......og tak for din superbrevkasse....besøger den dagligt.