Brev:
Hård mave og kost
10. februar 2004
Alder:
10 mdr.
Hård mave og kost
Kære Netsundhedsplejerske
Sidst jeg skrev til dig, hjalp svaret mig utrolig meget, så jeg prøver igen.
Vores søn snart 10 mdr har så utrolig hård mave. Han græder ofte når han skal af med afføringen, og næsten hver gang er der blod i afføringen. Et par gange har jeg måtte hjælpe ham af med den ved at simpelhen "trække" afføringen ud.Og som det også lyder var det meget smertefuldt for ham.
Så jeg er blevet nødt til at give ham laktulose 10 ml x 1 dgl. Det er jeg startet på for 5 dage siden og det har haft en rigtig god effekt.
Nu er mit spørgsmål: Jeg kan jo ikke blive ved med at give ham laktulose, hvordan får han almindelig afføring uden laktulosen? Og hvordan stopper jeg med laktulosen?
Vedr. kost får han:
Tidlig morgen: 200 ml mme (Nan 1)
Morgenmad: Fuldkornsgrød fra Nesle
Formiddag: Rugbrød (bondebrød)
Eftermiddag: Frugt eller frugtmos
Aften: Alm. mad (hvad vi spiser)
Sen aften: 180 ml majsvælling
Han drikker mælk til alle måltider og ind imellem drikker han vand. Jeg giver ham skummetmælk da en ssp sagde at jeg skulle droppe sødmælk da den stoppede? Så væske får han nok af.
Han kravler ikke men er ved at lære at gå, med hensyn til motionen.
Jeg/vi håber du kan hjælpe.
Mange knus
Mikala