Brev:
Sove inde og andre spørgsmål
8. november 2007
Alder:
5 mdr.
Sove inde og andre spørgsmål
Hejsa Helen
Tak for en super god brevkasse. Jeg har læst lidt med på sidelinien og fundet meget trøst ved at læse at andre også har problemer og læse dine svar til spørgsmål der kumme minde lidt om mine egne.
Nu har jeg imidlertid selv lyst til at skrive til dig om mit problem/udfordring.
Jeg har den dejligste dreng fra 300507. Han vokser fint og er som regel glad og tilfreds. Han er en meget nysgerrig dreng og jeg har sommetider haft lyst til at give ham bind for øjnene fordi det virker som om han har meget svært ed at give slip på verden. Vi har haft lidt småproblemer med amningen i perioder men ellers er det gået fint. Vi er da kommet igennem dem.
Nu er det sådan at han fornyeligt er blevet vaccineret for anden gang og blev meget syg, ligesom han også blev den første gang. Han havde feber i 2 dage så jeg har holdt ham inde i 3 dage. De første 2 dage gik det selvfølgelig fint nok alting taget i betragtning med at sove i sin seng om dagen, men 3 dagen gik det selvfølgelig ikke så godt. Han er vant til at sove 2 til 3 lure ude i hans barnevogn, oftes kun 2 på 1 1/2 - 2 timer, og så powernapper han den sidste i hans seng sent eftermiddag. Men nu forholder det sig jo også sådan at vi går vinteren i møde og vi har ikke mulighed for at have barnevognen til at stå i læ for regn og rusk så han skal altså lære at sove i sin egen seng om dagen også.
Hvordan får jeg ham til at tage længere stræk end bare 35 - 45 min? Jeg har det køligt i soveværelset hvor han ligger i sin egen seng ved siden af vores. Og jeg har sådan en himmel på så det afskærmer lidt for ham ligesom kalechen på barnevognen. Jeg har prøvet at give ham sutten, snakke stille til ham osv. men lige lidt hjælper det. Når han vågner begynder han enten at småklynke som hurtigt bliver til gråd eller også begynder han at pludre, og der går jeg ud fra at han har sovet nok.
Hvordan gør de mon i andre lande, vi er jo næsten de eneste der stiller vores børn udenfor og sove?
Vi er fornyligt begyndt på lidt grød, da han vågnede meget tit om natten og ville spise. Det gik også rigtig godt de første 3 gange indtil han blev vaccineret. Da han var så syg tilbød jeg ham ikke grød og nu er det som om han overhovedet ikke er interesseret mere. Hvordan kommer jeg igang igen?
I nat vågnede han mange gange og skulle have sutten eller noget at spise, måske han prøver og sætte produktionen op efter de dage hvor han ikke spiste så meget?
Syntes det har været rigtig hårdt de sidste par dage. Føler kun tiden er gået med at få ham til at sove. Bliver bare så frustreret når han gaber og gnider øjne hele dagen og ikke sover det han har brug for.
Det skal siges at han sover fra kl 19, efter vi har skiftet til vintertid, kan ikke trække den længere, til kl 06.30 kun afbrudt af at han skal spise eller have sutten.
Håber du kan hjælpe mig.
Med venlig hilsen
Kristina