Brev:
Begyndt på skemad
5. november 2007
Alder:
4 mdr.
Begyndt på skemad
Hej Helen
Min datter er 4 måneder og 2 uger.
Hun har i 14 dage fået et måltid bestående af majsgrød med sveske/pæremos(ca. 12 g majsmel til 1 dl vand), hvilket hun får kl seks om aftenen. Ellers får hun brystmælk resten af dagen.
Efter hun er begyndt på grøden virker det som om at hun godt kan få noget mavekneb sidst på natten/først på morgenen, indtil at hun er kommet af med noget afføring. Afføringen er ikke hård, men har en fin blød konsistens. Min mor mener, at jeg skal tilbyde noget kogt koldt vand i et glas til hende, når hun får grød, men det mener jeg ikke er nødvendigt, idet afføringen har en fin konsistens.
Jeg er også bange for at fylde hende med vand endnu, idet jeg tænker at det kan fylde mavesækken, så hun ikke vil have så meget brystmælk hos mig ved 19.30 tiden inden natten. Er det rigtigt tænkt af mig eller skal jeg tilbyde hende noget vand til grøden?
Venlig hilsen mig.