Brev:
Vågner tidligt - 15 mdr.
31. oktober 2007
Alder:
15 mdr.
Vågner tidligt - 15 mdr.
Kære Helen
Nu er det efterhånden et stykke tid siden vi har haft brug for dine gode råd, da det simpelthen bare er gået så godt med vores datter.
Hun udvikler sig som hun skal, spiser fint og er helt som en pige på 15 måneder skal være, nemlig med krudt i måsen og klar til at erobre verden.
Nu er det bare sådan at hun i den sidste måneds tid er begyndt at sove virkelig dårligt om natten. Hun går i vuggestue hver dag, og bliver hentet klokken 15. Hun har ikke rigtig en helt nøjagtig soverytme, men sover i gennemsnit 1½ time derovre, enten middagslur ellers er det fordelt over to lure.
Men uanset om hun sover til middag eller får to lure, så sover hun bare elendigt om natten. Hun vågner ofte og klynker, skal have sut osv. Dette er bare en periode er jeg klar over, da hun har haft perioder som denne før. Der hvor problemet ligger, er simpelthen at hun er begyndt at vågne MEGET tidligt hver morgen. Hun begynder allerede at vågne op ved en 4 tiden, og klokken 4.30 er hun piv-vågen. Det er ret hårdt, når nu man skal op på arbejde, men ikke mindst for hende selv, da hun jo er møgtræt når klokken slår 9.
Hvordan kan vi ændre denne rytme?
Med venlig hilsen
BC