Brev:
Vaccine og 2 års undersøgelse
29. oktober 2007
Alder:
2 år, 3 mdr.
Vaccine og 2 års undersøgelse
Kære Helen
Jeg har for nylig været til 2 års undersøgelse med min datter som nu er 27 mdr, men da vi kom ned til lægen blev hun meget reserveret og ked af det, og ville slet ikke medvirke til noget som helst, så vi blev nødt til at opgive.
Lægen sagde at vi om en måneds tid kunne få en ny tid. Men jeg tror ærlig talt ikke situationen vil være anderledes til den tid. Det skal siges at hun flere gange har haft mellemørebetændelse og at vi derfor har været ved ørelægen, hvor hun også var meget ked af det - har nærmest fået "lægeskræk" efter dette.
Mit spørgsmål går egentlig ud på, hvorvidt du mener det vil være nødvendigt at bestille tid til en ny undersøgelse. Hun er ca 90 cm høj og vejer ca 13,7 kg. Udviklingsmæssigt set vil jeg mene at hun virker svarende til alder både m.h.t sprog og motorik - er vel i det man kalder selvstændighedsfasen : )
M.h.t kost er hun ret kræsen, men vi prøver at tilbyde hende lidt af hvert. Aftensmad tilbyder vi hende, men oftest ender det med rugbrød istedet for, da hun ikke bryder sig om ret meget af det vi laver. Hun får en børne tyggevitamin dagligt. Er der andre ting til den undersøgelse vi vil gå glip af eller er det ok at springe den over?
Til sidst vil jeg lige spørge om den der nye pneumokok vaccine. Så vidt jeg har kunnet læse mig til vaccinerer man kun børn op til 17 mdr, men hvad så med de børn der er over den alder de har vel naturligvis lige så stor risiko for smitte?
Da min datter var den alder var vaccinen ikke fremme endnu, men er det muligt at give den nu så og hvad er bivirkningerne?
På forhånd tak for hjælpen.
Mange hilsener fra Skytten