Brev:
Vil pludselig spise flere gange om natten
25. oktober 2007
Alder:
4 mdr.
Vil pludselig spise flere gange om natten
Hej Helen.
Ja jeg må jo indse at jeg har en meget sulten dreng, men syntes det er helt tosset lige pt.
Hjalte er nu 4½ mdr. og han har fået grød i ca. 4 uger. Det fungere rigtig godt og han er vild med grøden!
MEN, de sidste 3 nætter er han pludselig begyndt at vågne 2 gange i løbet af natten for at spise, hvilket han ikke har gjort i 2 mdr. Han startede for 1½ uge siden med at vågne kl. 3 for at spise, så blev det kl. 5 og nu er det så halv 2 og halv 6.
Med i ligningen skal, at jeg har en mistanke om at han er ved at få en tand. Han savler enormt og tygger konstant på sine fingre, får han fat i en af mine fingre, er det ikke fordi han sutter på den, men han bider! Men ellers mærker vi ikke noget til det i dagtimerne......
Vi har endelig fået en døgn rytme som ser sådan ud:
Op kl. 7-7.30
ammes et sted mellem 7.30 og 8
tager en lille lur omkring kl.9 på ca. 15 min.
ammes kl.10
puttes i barnevognen og sover fra 10-11.30 ca.(nogen gange til kl.11 andre til kl. 12)
Grød kl.12 (lavet på 1 dl.væske)
Middagssøvn kl. 13(.30)- 14.30(15)
Ammes kl.15
Lille lur kl.16.30
Aftengrød mellem 18 og 18.30
Ammes kl.19
Puttes kl.19.30
Og nu ammes han så både omkring kl.01.30 og 05.30
Kan jeg gøre noget så han ikke spiser 2 gange om natten? Eller er det pga. tænder?
Og ser vores døgnrytme ok ud?
På forhånd tak!
Hilsen Line