Brev:
Madplan - pige 7 mdr.
12. september 2007
Alder:
7 mdr.
Madplan - pige 7 mdr.
Kære Helen,
Dette er første gang jeg skriver til dig, så derfor vil jeg gerne begynde med at fortælle lidt om min datter.
Ella er 7 måneder gammel og er en dejlig pige med rigtig meget gang i. De første 3-4 måneder kæmpede vi med amningen og med at Ella ikke rigtig tog nok på i vægt. Derfor begyndte vi at give hende skemad allerede ved 4 mdr alder, med rigtig godt resultat. Hun har desuden fået MME som komplement til brystet helt siden hun var 3-4 uger. Idag får hun kun én ekstra flaske MME om aftenen. Har desværre ikke nogen aktuel vægt på hende, men hun har holdt sig fint på kurven de sidste 3 måneder. Nå, det var lidt om Ella.
Mit spørgsmål går på øgning af skemad og antallet af amninger. Hvor meget bryst har hun brug for ved hendes alder? Jeg er bange for at hun ikke får nok, men hun virker ikke særlig interesseret. Det skal siges at Ella aldrig har været særlig glad for at spise ved mit bryst. Skal lokkes til det. Dog spiser hun godt om aftenen og om morgenen. Da jeg stadig har 5 måneder tilbage på min barsel, har jeg ikke travlt med at holde op med at amme...
Skemad er hun MEGET glad for. Spiser store portioner og har fra dag 1 spist rigtig godt. Har prøvet at skrive ned hvordan en alm dag hos os ser ud (afhænger dog meget af hvornår hun vågner om morgenen)
5-5.30 Vågner + ammes. Sover herefter ofte en time mere
8.00 Bryst
9-9.30 Grød med frugtmos + vand på kop ( drikker ca 25-50 ml)
10 fm lur. falder i søvn ved brystet( sover ca30min-1,5 h)
12 Frokost: grøntsagsmos m fisk/kød + brødskorper m f eks leverpostej + vand på kop
14 Bryst
14-15 em lur. ( sover ca 1-1,5 h)
16. frugt mos+ brødskorpe +vand på kop
17.30 aftensmad: grøntsagsmos m fisk/kød + vand på kop (+ evt frugtmos til dessert)
19. Puttes for natten med amning + 1 flaske MME (150 ml)
Ella sover hele natten igennem. Det skal lige siges at jeg laver al mad på MME. Får hun væske nok? Det skal siges at Ella er glad nok for sin flaske om aftenen men nægter konsekvent at tage flaske om dagen, hvad enten det er MME eller vand i.
Kunne være dejligt med lidt feedback på vores madplan.
Venlig Hilsen
Linda og Ella