Brev:
Fladt baghoved, sovevane, vuggedød
22. januar 2004
Alder:
4 mdr.
Fladt baghoved, sovevane, vuggedød
Hej
Jeg har en dejlig søn på snart 4 måneder. Han har de sidste 2 måneder sovet 10 timer i træk om natten, men de sidste par dage har det været lidt rodet om natten. Nu vågner han ved 2-tiden og er drivvåd.
Vi har prøvet at skifte til de dyre bleer om natten, men de suger ikke bedre end dem vi bruger om dagen. Når han så bliver skiftet om natten vågner han helt op og vil have mad (han får flaske). Vi prøver at mætte ham så godt vi kan om aftenen, men det hjælper heller ikke. Hvad kan vi gøre for at få vores fine nattesøvn igen?
Han har et begyndende fladt baghoved, men det har hans far nu også. Kan det ikke være arveligt med denne hovedfacon? De kan jo arve alt andet, så hvorfor ikke også det? :O)
Og hvad skader det hvis de har et fladt baghoved?
Jeg har læst meget omkring vuggedød og jeg er jo selvfølgelig voldsom angst for at opleve det. I hvilken alder ses det oftest? Han er 4 måneder snart... er vi ikke ude af den farezone snart? Jeg beder jo en bøn hver aften om at det ikke må ske for os. Og jeg bliver næsten panisk hvis han ligger for stille. Nu har jeg jo lige fået den største gave fra Gud og jeg vil gøre alt for at passe på ham.
Med venlig hilsen
En Hønemor