Brev:
Sover længe?
21. januar 2004
Alder:
2 mdr.
Sover længe?
Hej!
Fra venner og bekendte - samt jeres brevkasse - har jeg fået indtryk af, at babyers søvnmønstre er meget forskelligartede. Alligevel er jeg lidt i tvivl om, hvorvidt vores datter af og til sover for meget!
Hun er lige ved 10 uger, og hun sover igennnem om natten(!) - helt op til nogle gange 10 timer i et stræk. Er det for meget for sådan en lille en, eller skal vi bare glæde os over at hun sover så godt og lade hende sove?
Om dagen og om aftenen sover hun til gengæld kun mindre lure a ca. 1 times varighed pr. gang (med mindre jeg kører hende i barnevognen), hvilket sidst på aftenen af og til resulterer i, at hun bliver overtræt og græder noget - dette mønster har der altid været - også da hun endnu ikke sov igennem om natten. Alt i alt bliver hendes samlede søvn en ca. 16 timer.
Jeg går tur med hende hver eftermiddag, hvor hun sover 2-3 timer sammenhængende, samt normalt sover 7-8 timer om natten.
Det skal tilføjes, at jeg desværre ikke ammer hende, men at hun trives rigtig godt.
Mange hilsner fra
Syvsoverens mor