Svar: Brokkehoved
21. januar 2004
Alder:
4 mdr.
Kære Ditte
Jeg tror helt sikker at der er en forbindelse imellem din peninicillin-kur og din søns hyppige afføringer. Jeg hælder meget mere til denne mulighed, end at det har noget med gulerodsmosen at gøre.
Jeg tror faktisk også at din søn godt kan være grædende og mere urolig, fordi han har behov for lidt andet mad. Så fortsæt med glulerodsmosen og giv han evt. også lidt mild grød. det kan være majsgrød eller risgrød, som begge er milde i smagen og har en god konsistens. Lidt mere fast føde vil måske få ham til at blive mere rolig.
Samtidig har det naturligvis også noget at sige at du har været syg og derfor har manglet overskud og måske "været lidt ude af balance". Det mærkser din søn med det samme og det kan sagtens gøre ham mere urolig.
Når du kommer lidt mere oven på igen og hvis din søn får lidt mere mad, så tror jeg tingene løser sig:o)
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske