Brev:
Vil ikke skemad
21. juni 2007
Alder:
6 mdr.
Vil ikke skemad
Kære Helen,
Nu skriver jeg til dig igen. Sidst var det angående søvn, nu drejer det sig om mad.
Min pige på et halvt år (om 8 dage) nægter at spise grød. Hun tager heller ikke sutteflaske. Kop er hun dog glad for og hér kan jeg både give hende vælling og tynd grød. Jeg undrer mig dog over hvorfor hun ikke kan spise af ske. Det er som om hun ikke kan finde ud at synke grøden når hun får det på ske.
Jeg har gjort meget ud af at det skal være sjovt at spise og hun får derfor lov til at sidde med skeen selv og lege med lidt grød på. Jeg ved jo at hun kan lide smagen for hun får det af kop. Jeg "propper" heller ikke maden i hende, men sørger for kun at give hende lidt ad gangen. Men, hver gang hun prøver laver hun simpelthen kast op bevægelser og en enkelt gang har hun også kastet op.
Det fungerer jo fint nok med koppen, men på et tidspunkt skal hun jo have noget mere mættende og hvad gør vi så? Skal jeg blive ved med at prøve med skeen? Er nogen børn bare ikke til skemad ?