Brev:
Vågner hyppigere
19. juni 2007
Alder:
3 mdr.
Vågner hyppigere
Hej
Tak for dit tidligere svar.
Min datter er nu 3,5 måned og er blevet lidt bedre til at sove om dagen (ca.2-4 timer ialt), selvom det kræver nogle ture rundt i nabolaget:-)
Men at få hende i seng om aftenen er stadig lidt svært. Der var lige 5 dage for en uges tid siden, hvor hun kunne puttes på 45 min. – men nogle dage tager det 4 timer med megen gråd. Jeg går op med hende omkring 19.45 – giver hende et bad, snakker lidt og ammer ca. 45 min. Jeg fornemmer, at de dage, hvor det trækker ud over flere timer, er det fordi hun er overtræt, og slet ikke kan finde ro. Vi har forsøgt at svøbe hende og putte hende tidligere, men så virker hun bare alt for frisk og vil bare ligge og snakke.
Jeg står op med hende omkring 8 – 8.30 om morgenen – er det derfor hun ikke kan puttes før om aftenen? (sover ialt ca. 10 timer om natten).
Har du nogle gode råd til en bedre putte-rytme?
Hun har de første 3 mdr. sovet igennem – den sidste måned 7-9 timer i træk, men den sidste uge er hun begyndt at vågne hyppigere om natten. Efter 3 timers søvn vågner hun, og virker helt vildt sulten og så vågner hun igen efter ca. 4 timer og vil have mad. Hun spiser også stadig godt om dagen (hver 2.-3.time). Vil det være en god idé at starte op med noget vælling her når hun bliver 4 mdr.?
På forhånd tak.
Mange hilsner
Pia