Brev:
Modermælkserstatning - hvor meget? Og dagsrytme
18. juni 2007
Alder:
2 mdr.
Modermælkserstatning - hvor meget? Og dagsrytme
Kære Helen
Så er jeg tilbage igen :0)
Min datter er nu er fulde 11 uger og vejer ca. 3500 g.
Hun får 100% MME og det går heldigvis fint med at spise. Jeg er kommet i tvivl om hvor meget hun må få. Når jeg læser forsk. steder på Nettet siger man 1/6 del af vægten, men min datter kan spise ca. 710-800 ml. på et døgn, hvilket så burde være alt for meget (fordelt på ca. 7-8 måltider).
Jeg spurgte min SP i dag og hun siger at hun må spise
ubegrænset med den alder hun har nu.
1. Hvad er din holdning til dette???
Det tager ca. 15-20 min. for hende at tømme en flaske inkl. bøvsepause og små hvilepauser. Jeg bruger Avent flaskerne med 2 huller.
2. Hvornår ved jeg om jeg skal bruge en sutteflaske med flere huller?
Vi har ikke rigtig nogle dags-natrytme, jeg tilpasser mig hende mht. når hun melder sig både mht. sult og søvn. I dagstimerne spiser hun ca. hver 3 time og nogen gange hver 2. time indtil kl. 24.00. Om natten kan der gå max. 4 timer mellem måltiderne.
Hun sover meget forskelligt i løbet af dagen, uden nogle faste tider og max ca. 1-2 timer af gangen. Hun elsker bl.a. at sove på armen og små "powernaps".
3. Hvornår bør jeg begynde at lægge/"bestemme" en mere fast rytme for hende mht. både sove og spisetider.
4. Vil du prøve at skitsere et passende forløb svarende til hendes alder.
Glæder mig til at høre fra dig. På forhånd MANGE tak.
Bedste hilsner fra
Jeanette