Brev:
Sove og vågne og den slags
18. juni 2007
Alder:
9 mdr.
Sove og vågne og den slags
Kære Helen
Ja dagene løber og om 10 dage er lille Jens 10 måneder! Jeg fatter det knapt... min lille dreng er nu en lille kraftkarl, der er overalt! Det er SÅ skønt. Jeg må indrømme, at jeg havde lidt svært ved at se det sjove ved børn, da han var helt lillebitte - men nu hvor man får kram, kys, vris og lange "taler" er det sgu det bedste i verden. Nu er der jo respons på alt.
Nuvel! Jensen spiser stadig godt med foder om dagen, men har i ret mange uger efterhånden vågnet midt på natten og bedt om en sjat på 70 ml, derefter sov han videre til 6:30 eller senere (nogle gange helt til lidt i 8). Før det sov han faktisk igennem nogle nætter - igennem som i fra 20 til 6:30.
Men nu er det ved at udvikle sig lidt skævt synes hans mamma. Den sidste uge er han vågnet mellem 2 og 4 gange om natten. Vi har prøvet med flaksen, men det er meget lidt han tager - i nat tog han i alt 30 ml. Han vågner og græder ... kan det være drømme? Det tager ikke lang tid at få ham til at sove igen, det er bare lidt æv at skulle op 4 gange, så er man sgu lidt flad, når han så konsekvent vågner 6:15!!! Needless to say er han pjevs ind til formiddags-luren, for han er jo et sove-øre.
Men til historien hører, at han lige har fået 4 tænder i overmunden som gjorde så ondt, at han på det nærmeste måtte "bedøves" med panodil (efter råd fra lægen). Derudover har han ret konsekvent droppet kravl og går rundt over det hele. Han kan stå uden at holde i noget kortvarigt og kan så ellers komme hele stuen rundt ved at gå rundt om/gå med møblerne. Han har fået en gå-vogn, som han styrer til noget nær perfektion. Og så har han generelt MEGET travlt. Skal have noget i poterne HELE tiden og nægter at sidde ned ret lang tid ad gangen. Han øver i at spise selv og er blevet ret god til at ondulere et stykke flutes, ostehaps mv.
Der er som du kan høre gang i den - kan det også have noget med natteroderiet at gøre? Jeg ved godt, at det kunne være meget værre, men... ;) Han ligger og slår sine ben ned i madrassen - er det mon bare motorisk uro det drejer sig om?
Anyway - kan du ikke sige et eller andet SKØNT om, at det bare er en fase? og så noget om hvordan vi bedst hjælper det lille travle barn? Han sidder faktisk stille når vi tænder for Teletubbies.... er det MEGET slemt at han ser en halv time med det hver dag?
Kærlig hilsen
Mor K