Brev:
Forvirret omkring mælk
6. april 2007
Alder:
4 mdr.
Forvirret omkring mælk
Hej Helen.
Tusind tak for en god brevkasse.
Jeg er så heldig at have en fantastisk glad og nem pige på 65cm og 7,6 kg, hun bliver 5 mdr medio april.
Da hun var 4 mdr begyndte jeg langsomt at introducere grød og efter aftale med egen sp introducerede jeg hende en uge efter også for kartoffelmos som 2. måltid.
Min sp sagde at 2 måltider og 4 flasker (hun bliver ikke ammet)i døgnet var passende, men i dine svar til andre forvirrede mødre kan jeg se at der altid minimum bliver anbefalet 5 flasker udover de to måltider mad. Så mit spørgsmål går på om hun får nok mælk hvis hun får 4x180ml + 2 måltider i døgnet. Jeg har prøvet at presse den 5. flaske ind, men hun virker så overvældet af al den mad så jeg er bange for at ødelægge hendes naturlige sult/mæthed.
Det ser sådan ud i løbet af dagen:
7: 180 ml mme, hun virker ikke særlig sulten her
9: en portion grød m. frugtmos
9.30: sover
11: 180 ml mme
Her bliver jeg så forvirret skal hun ha en til flaske altså den 5. inden middagslur?
13.30 nogle gange flaske sover derefter
17: kartoffelmos med gulerod og broccoli
19.30: 180 ml mme
22: 180ml mme inden vi selv går i seng
Sover igennem så får ikke mad om natten.
Hvordan ser det ud?
Er både nervøs for at give for lidt og for meget:)
God påske.
Kærlig hilsen Fie
PS: Glemte lige at skrive at min datter selvfølgelig får vand til de to måltider, men altså ikke mme her. Tænkte du måske skulle bruge den oplysning hvis du skal vurdere om der er nok mælk i hendes kost.