Brev:
14 mdr. gammel pige med tynd mave
6. april 2007
Alder:
14 mdr.
14 mdr. gammel pige med tynd mave
Hej Helen,
Tak for din gode brevkasse. Den har jeg megen glæde af.
Jeg skriver til dig ang. min datter på 14 mdr. som indtil februar måned har haft store problemer med hård afføring. Hun har fået laktulose fra september måned og det har været synd for hende at hun har måttet kæmpe sådan med at komme af med det.
I februar fik hun lungebetændelse og penicillinen gav hende tynd mave. Siden da har afføringen været blød og nem for hende at komme af med. Og det var jo rart for hende. (Det skal siges, at hun også på det tidspunkt begyndte at drikke meget mere vand). Hun spiser godt og varieret, drikker godt med vand, 200-400 nan1 hver dag + letmælk af kop. Trives og er i god vækst.
Her på det seneste synes jeg bare at afførringen er blevet decideret splattet - så jeg tænkte der måske er fødevarer hun skal have, som kan hjælpe hende til at normalisere det for hende? Hun er begyndt på bananer og æble får hun på havregrød, men er der andet vi kan give hende? Hun elsker al slags frugt, skal jeg holde igen med det?
Der var en anden i brevkassen, der skrev om skånekost, er det noget jeg skal forsøge mig med?
For en uge siden fik hun feber - det varerede et par dage, og nu hoster hun og er snottet, kan det være en mave infektion?
Med venlig hilsen
Anna's mor