Svar: Behov for at sutte - 1½ år
6. marts 2007
Alder:
18 mdr.
Kære Tina
Jeg tror umiddelbart ikke at det handler om en sut og suttebehov med mere om at din dreng er så glad for dig at han 'kunne spise dig'. Han vil simpelthen så gerne kunne krybe helt tæt ind til dig og 'suge sig fast' og det er således mere et udtryk for kærlighed og kærtegn end for et suttebehov.
Det er naturligvis ikke så rart at gå rundt med sugemærker flere steder på kroppen (den alder er jo ovre:o)) og jeg tror ikke der sker noget ved at lade ham lege med en sut - det vil sandsynligvis ikke blive til andet end leg, da det ikke er behovet. Så hvad med en sutteklud, en puttebamse, måske en af dine gamle undertrøjer eller lignende. Altså mere en substitut for mor. Jeg tror faktisk at det er det, han savner. Jeg foreslår derfor at I forsøger at finde noget som kan gøre det lidt ud for dig og som han kan trøste sig lidt med, putte med også i løbet af dagen, når du ikke lige er der.
Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske