Brev:
18 uger og sammenhængende søvn
6. marts 2007
Alder:
4 mdr.
18 uger og sammenhængende søvn
Hej
Vi har en sund og rask datter på 18 uger, hun er fyldt med energi i løbet af dagen og giver den alt hvad hun kan når hun er vågen. Udvikling synes jeg også hun er med, griber ud efter ting, også lidt fra højre til venstre, har fundet sine fødder, prøver også at kommer over til den ene side når hun ligger og er lige begyndt at smaske.
Hun sover altid ude og der er aldrig problemer med at ligge hende, dog vågner hun altid efter 1 time. (Har læst "sove igennem uden gråd og erfaret at dette er helt normalt.) Men synes hun vågner mange gange i løbet af natten, og sover ikke regelmæssigt om dagen
Hun vejer 7 kg, og er kun blevet ammet :) Dog med store problemer de første 5 uger af hendes levetid, store sår og revner, men der er ingen problemer nu. hun få ikke hvergang fra begge bryster, men får tilbudt, hun siger selv fra hvis hun ikke vil have fra det andet.
Vi har prøvet at skrive op hvordan en dag ser ud hos os, men kan ikke skrive en typisk dag, da det svinger utrolig meget.
- 630 vågner, ligger og hygger i sengen
- 7.00 ammes
- 8.30 sover
- 9.30 ammes
- 11.00 sove
- 12.00 ammes og lidt frugtmos ( er lige begyndt så derfor er det ikke meget der kommer ned.
- 13.30 sover
- 16.30 ammes
- 18.00 sover ½ times ( kan ikke holde sig vågen og bliver meget tvær)
- 18.30 ammes og lidt grød ( er lige begyndt så derfor tager hun ikke så meget)
- 20.00 bad, ammes og puttes.
Hun er så vågen 3 gange i løbet at natten, kl 24, kl 2, kl 5 og vågner så igen kl 6.30. Alle gange ammes hun
En anden dag kan se sådan ud.
- 630 vågner og ligger og hygger i sengen.
- 7.00 ammes
- 9.00 sove
- 12.00 ammes og lidt frugtmos. ( kun lidt)
- 13.30 sove
- 16.00 ammes
- 18.30 sove ½ time kan ikke holde sige vågen og bliver tvær)
- 19.00 ammes og lidt grød ( kun lidt)
- 20.00 bade, ammes og puttes.
Natten ser stadigvæk sådan ud vågen kl 24, kl 2 og kl5 og vågner så kl 6.30. Alle gange ammes hun.
Jeg har prøvet at give hende sutte kl 2 i håb om at hun så vil sove videre, det gør hun også men der gå max 15 min så er hun der igen og sådan bliver hun ved til hun bliver ammet.
Det er så heller ikke sådan at hun ikke spiser noget om natten, for det gør hun.
Har prøvet at give hende lidt vælling om aftenen efter hun er blevet ammet, dog har hun aldrig ville taget mere en 75ml og alligevel var hun vågen 3 gange.
Jeg ved at jeg har utrolig svært ved at give slip om amningen, grunde de problemer jeg havde i starten og jeg har ikke ammet vores første.
Men jeg kan også mærke at jeg kan ikke være der for den store eller for min mand i øjeblikket, da jeg gå i seng næsten samtidig med den lille. Det holder ikke i længden.
Kan du give nogle fif om hvad jeg måske kan gøre anderledes.
Hilsen Linda - en udbrændt mor