Brev:
Søvn om dagen - 3 mdr.
6. marts 2007
Alder:
3 mdr.
Søvn om dagen - 3 mdr.
Jeg har en lille pige på snart 3 måneder. Hun er glad, nysgerrig og livlig. Hun tager fint på og trives godt. Så langt, så godt.
Men: Hun sover ikke ret meget i løbet af dagen.
Vores dag starter ved 6.30 tiden med at hun bliver ammet, vasket og kommer i tøjet. Så tager hun en skraber på 45 min. ved 8 tiden. Hun bliver så ammet igen og ca. kl. 10.30 er hun klar til lur i barnevognen. Hun falder hurtigt i søvn og får omkring 2 timer. Og så er hun ellers vågen indtil vi lægger hende i seng ved 20 tiden.
Hun er ofte meget træt og græder om aftenen, og det er jo ikke så hyggeligt. Hun sover ok om natten, men vil gerne ammes ca hver 2,5 til 3 time. Nogen gange bliver hun urolig ud på morgenen og skal have sutten igen og igen.
Jeg ville gerne, om hun kunne få en eftermiddagslur (jeg kunne også godt bruge en lille pause), så hun ikke bliver så udkørt, men hverken indenfor i liften eller en tur i barnevognen virker.
Skal jeg acceptere dette søvnmønster?