Brev:
Kan vi reducere gylpen?
30. december 2006
Alder:
2 mdr.
Kan vi reducere gylpen?
Hej Helen
Man får jo fortalt at ens babyer skal ligge på maven så meget som muligt når de er vågne - det prøver vi at lade vore tvillinger på 10 uger gøre også. Men de gylper utrolig meget når de ligger på maven - og det næsten uanset hvornår efter deres måltider vi lægger dem på maven. Når de gylper tørrer vi dem af, lader dem ligge på ryggen lidt og vender dem så igen når der er gået et par minutter.
Men er det noget vi kan gøre for at reducere gylpen, når de ligger på mave? De spiser NAN1 af flaske og vi er omhyggelige med at lade dem bøvse meget under måltidet og efter - men det hjælper ikke rigtigt.
Er det irriterende for babyerne at gylpe, når de ligger på mave, eller er det mest os forældre der har ondt af dem? Jeg har intet problem med at være over dem mht. at få tørret gylp mv. når de ligger på mave - men synes nu det er lidt synd at de skal gylpe hver gang vi lader dem ligge på maven.
Har du nogle gode råd - vi vil jo gerne lade dem ligge på mave så meget som muligt da det efterhånden ser ud til at de faktisk synes det er ret interessant at betragte verden fra den vinkel :-)
Hilsen Elin