Brev:
Hvad kan jeg gøre i håb om, at hun vil sove lidt mere igennem?
29. december 2006
Alder:
5 mdr.
Vores datter er nu 5½ måned. Den sidste måned er hun hver nat vågnet næsten hver anden time. Nogle gange skal hun bare lige have sutten, men ellers skal hun ammes.
Jeg ammer hende kl. 19.30 hvorefter hun puttes. Hun falder som regel i søvn på under 15min. Så sover hun til kl. ca. 00.00 hvor hun ammes, og derefter ammer jeg ca. kl. 3.00, kl. 5.00 og så igen kl. 7.00.
Kl. ca. 10.00 kommer hun ud i barnevognen, og sover mellem 2-4 timer. Derudover tager hun små power nap i løbet af eftermiddagen alt efter hvor mange timer hun sov i barnevognen. Hun spiser 3 måltider mos om dagen sammen med en smule vand eller modermælkserstatning fra kop, er først ved at lære at drikke af kop.
Hvad kan jeg gøre i håb om, at hun vil sove lidt mere igennem, og ikke behøver at spise så mange gange om natten. Hun havde en overgang hvor hun kun spiste kl. 4 om natten, det var bare skønt. Vælling vil hun bestemt ikke have, og jeg ser nu heller ikke grund til at lære hende at tage flaske nu. Som sagt ammes hun til nat kl. 19.30 og ca. ½-1 time før det, har hun spist risgrød eller anden form for mos. Er der en slags grød der mætter mere end andet. Føler nemlig ikke rigtig hun bliver mæt af min mælk mere. Ofte når jeg ammer vender hun hele tiden hovedet væk for at undersøge hvad der sker omkring hende, og tager så fat i brystet igen. Dette gør hun selvom der er fuldstændig ro, f.eks om natten. Så er det altså frustrerende at amme, og svært at se hvornår hun egentlig er færdig.
Hun måler 64 cm og vejer 6,8 kg. Så hun trives som hun skal.
Mette