Brev:
Væskeindtag - 7 mdr.
27. december 2006
Alder:
7 mdr.
Væskeindtag - 7 mdr.
Min lille pige på 7 mdr, har længe ikke villet spise hos mig. Hun fik ud over bryst 3 grødmåltider om dagen. Tilsidst var jeg ikke sikker på, om der overhovedet var noget af værdi at tilbyde hende, at det var derfor, hun ikke gad. Konsekvensen blev at jeg stoppede med at amme hende.
Nu er problemet så, at jeg er blevet pinligt opmærksom på, hvor lidt væske hun får. Det kan ikke være meget mere end 450 ml mme måske mindre. Jeg tror, vi har skabt en negativ cirkel, da hun går helt amok, hver gang vi forsøger med en kop, flaske eller tudekop. Hun vil ikke tage noget af det, selv om vi forsøger at lokke og ikke tvinge og give hende mange gange i løbet af dagen. Med i de 450 ml mme er det, vi putter i maden, her forsøger vi nemlig også at lokke meget i hende. Hun får ikke noget vand længere, da al væske bliver nødt til at være mme, da hun ikke tager mere.
Vi har skåret ned på hendes måltider, i håbet om at hun så kunne drikke mere.
Jeg håber, at du har en ide til, hvordan vi kommer videre, da vi er lidt ængstelige.
Venlig hilsen Annes mor og godt nytår