Brev:
Gul Allomin, når hun lægges kl. 19
27. december 2006
Alder:
6 mdr.
Gul Allomin, når hun lægges kl. 19
Hej Helen
Vi har indtil for nylig givet vores datter på snart 6 måneder en flaske gul Allomin, når vi selv gik i seng ved 23-tiden. Herefter sov hun til ca. kl 5 - hvilket hun også gjorde før hun fik den gule Allomin og bare fik Allomin 1.
Hun har aldrig spist specielt meget, og vores egen SP mente at vi skulle droppe denne flaske, fordi hun mente at hun fik for meget mælk om natten og for lidt om dagen. Vi var lidt usikre, men begyndte at skrive ned hvor meget hun rent faktisk spiste af denne flaske, og da det ofte kun blev til 50-70 ml, besluttede vi at droppe den.
Nu får hun så en flaske gul Allomin, når hun bliver lagt til at sove ca. kl 19, og så sover hun til et sted mellem 5 og 6, altså det samme som før. Det ser derfor ud til at hun ikke har ændret på sine sovevaner, selv om vi har fjernet en flaske.
Jeg har svært ved at bedømme, om den gule Allomin gør en forskel, men jeg kommer pludselig i tvivl om, om hun i virkeligheden burde have Allomin 1, når hun sover så længe uden mad?
Det jeg er bange for er om hun får næring og væske nok. Før vi begyndte på skemad spiste hun 700-800 ml om dagen, og nu er hun nede på et sted mellem 600 og 700, plus 2 gange 1/2 dl grød/mos om dagen, nogle gange mindre. Hun virker til at trives fint, er enormt aktiv hele dagen og tisser fint i sine bleer.
Hvad siger du, skal vi fortsætte med den gule Allomin til natten eller skifte til Allomin 1?
På forhånd tak.