Brev:
Græder ved putning - 22 mdr.
23. november 2006
Alder:
22 mdr.
Græder ved putning - 22 mdr.
Hej Helen
Ja så er jeg her igen ;-). Vi har igennem en måneds tid nu haft problemer med at putte Alfred.
Han bliver puttet i sin egne seng ved 20-20.30 tiden (Han skal først op kl 7.30 om morgenen). Hans putteritual er at den ene af os skifter ble, kommer ham i nattøj og børster tænder mens den anden putter med et par sange og sidder lidt ved siden af sengen. Men ligeså snart vi rejser os, så begynder han at græde hjertensskærende og det kan tage op til 2! timer at få ham til at sove. Og når det endelig lykkedes så sover han i max 1½ timer. Så vågner han og er ulykkelig og falder først til ro når jeg tager ham med over i vores seng og han sover nu mere eller mindre hver nat hos os.
Jeg har læst dit svar på det indlæg der hedder "2 år og søvnproblemer" men i vores tilfælde kan jeg ikke se at der skulle være sket store ændringer i hans hverdag. Det eneste skulle være at jeg nu både afleverer og henter ham mere, men kan det virkelig gøre det??
Ville det være en ide at sætte tremmerne på hans seng ned så han selv kan komme ud eller er han ved at være klar til at komme over i en juniorseng?
Og et lille sidespørgsmål: Pt er vores soveværelse delt op ad en skabsvæg således at Alfred har sit eget lille værelse med reoler, legetøj og seng. Hvornår (aldersmæssigt) ville det være en god ide af han får sit eget værelse?
Jeg tænker lidt at vi er ved at gå igang med "projekt" lillebror/søster og når den tid kommer bliver han flyttet ind på sit eget værelse, men jeg er lidt bange for at det vil blive en for stor omvæltning, hvis han både skal til at sove alene og samtidig skal til at dele mor og far med en lille ny. (håber ikke det lyder alt for rodet)
På forhånd tak
Mai-Brit