Brev:
Motorisk udvikling 5 mdr og en uge
22. november 2006
Alder:
5 mdr.
Motorisk udvikling 5 mdr og en uge
Hejsa igen
Endnu engang tak for din sidste svar vedrørende nok væske og hård afføring. Efter jeg har givet ham sveskemos og konsekvent giver ham flaske med vand i løbet af hele dagen har vi ikke haft problemer med hårdmave og udover det... satte jeg os amningen op igen....
Nå men nu jeg lige på banen igen... Min dreng er jo mit første barn, så går forfærdelig meget op i al ting og elsker ham bare så højt:D
Vedrørende hans motoriske udvikling har jeg lige et par spørgsmål fordi jeg er så nysgerrig... han er nemlig lidt speciel syntes jeg :)
Nå men da han var 3 uger trillede han altid fra mave om på ryggen... tror det var fordi han ikke kunne lide at ligge på maven og det hang ved indtil han blev ca 4 mdr hvor han så konsekvent altid trillede om på maven... han triller frem og tilbage men ligger stort hele tiden på maven (vil han helst) underligt heheh.
Om natten ligger han sig altid på siden og putter dynen helt ind til næsen, hvilket gør mig en lille bitte smule nervøs, tænker her på om han kan komme til at lukke af for luft?? Han ligger os tit på tværs i hans seng.. altså han ligger på de mest underlige måder :D
Og så ligger han jo meget på maven og det sker at rumpen ryger i vejret men jeg føler at hans arme halter efter og jeg hører at mange børn i hans alder er mega stærke i deres arme? Han er dygtig til at ligge på maven og bruge hans arme... han rækker ud efter ting som både er store og små og leger på siden osv men jeg gad til tider godt at hans arme var lidt mere stærke..
Det virker som om at han helst vil stå op af sofaen (samt ligge på maven) og elsker at få lov at gå rundt når vi holder ham osv.
Nå men mit spørgsmål er egentlig bare om han følger med som han skal vedrørende hans arme, han vælger helst at støtte på sine albuer istedet for at strække dem helt ud (selvom han godt kan strække dem ud)?... har lige haft besøg af vores sundhedsplejerske og hun siger han bare er så dygtig... men er der noget jeg kan gøre for at vække interessen omkring hans arme?
Han vejer 7.6 kg og er 70 cm lang.
Og tilsidst lige et spørgsmål vedrørende at sidde selv. Han sidder godt, når vi sidder med ham, men han sidder sjældent oprejst fordi han altid får øje på et eller andet som skal udforskes og er lidt nervøs for at det vil bevirke at der går længere tid før vi får ham i en trip trap stol fordi han ikke træner sig selv i at sidde med ret ryg selvom han godt kan...
Har jeg grund til bekymring..
Og nu da børn af naturlige grunde ikke kan det hele på en gang vil jeg lige tilføje at vores søn "stærke sider" er det mentale/bevidsthed, hans hænder, udforskning samt pludren
Og lige til aller aller sidst! Han vågner nogen gange kl. enten 02 eller 04 ... han er ikke rigtig vågen men finder ikke ro før han ligger under min dyne, puttet helt ind til mig... Er det fordi han gerne vil sove i vores seng? Det er helt fint med os og min søvn er ikke forstyrret af han vågner på det tidspunkt men alligevel kunne det være interessant at få svar på hvorfor han netop lige vågner på det tidspunkt og først finder ro når han putter hos os?
Knus Tine & Claus (forældre for første gang :) )