Svar: Skærer tænder?
22. november 2006
Alder:
6 år
Kære Christel
Mange børn skærer tænder i perioder, når de er små, men denne vane forsvinder ofte igen. Du skriver at din nevø er 6 år gammel og det lyder således som om det kunne være et blivende problem.
At skære tænder kan godt være problematisk idet det giver et slid på tænderne. Dertil kommer at det faktisk kan medføre hovedpine og spændinger i kæbemusklerne.
Jeg synes det er helt relevant at bestille en tid ved børnetandplejen og få en snak om hvorvidt det er noget man skal gøre noget ved eller vil se an.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske