Brev:
Vil ikke spise - 2 år, 11 mdr.
20. november 2006
Alder:
2 år, 11 mdr.
Vil ikke spise - 2 år, 11 mdr.
Hej Helen
Jeg har en nevø på knap tre år, som er gået helt i stå med at spise. Mad har aldrig sagt ham det helt store, men det har dog aldrig været alarmerende før.
Jeg ved at han bruger str. 92/98 i tøj og han vejer ca. 12 kg. Altså er han en lille klejn dreng. I øvrigt er han en gut med masser af krudt i og med mod på livet.
Min nevø interesserer sig overhovedet ikke for mad. Tilbyder man ham noget siger han konsekvent nej og snakker man om mad, måltidet o.l. siger han fra med det samme. Hans forældre er meget påpasselige med ikke at presse ham til noget, ligesom de prøver ikke at gøre et stort nummer ud af det. De bliver tværtimod bare ved med at tilbyde ham igen og igen, og håber at han til sidst glemmer sin "dille"..
Men tålmodigheden er sat på en prøve, for de er jo samtidigt meget bekymrede for om han nu også får den næring han skal have. Efterhånden bliver det mere og mere lækre og mindre sunde ting han bliver budt, fordi han bare skal have noget indenbords.
Hvad tænker du at de kan gøre af nye tiltag?
Hilsen Anne