Brev:
Forsinket nedløbsrefleks
20. november 2006
Alder:
6 mdr.
Forsinket nedløbsrefleks
Kære Helen
For ca. en måneden siden begyndte min nedløbsrefleks at være længere om at indtræde og siden da er problemet faktisk taget til, så meget at amning snart ikke er nogen fornøjelse for hverken mig eller min datter.
Ofte slipper hun forpustet for at tude lidt, hvorefter hun ivrigt tager fat igen. Jeg mærker tydeligt hvornår mælken løber til og det tager altså rigtig lang tid nu i forhold til da hun var helt lille. Min egen sundhedsplejerske siger at det skyldes stress og spændinger hos mig... men jeg føler mig ikke stresset.
Da hun var omkring 3 måneder gammel var jeg igennem et sygdomsforløb (celleforandringer og keglesnit) som gjore mig ret nervøs, men det påvirkede slet ikke amningen.
Har andre forhold indflydelse på nedløbsrefleksen - er den f.eks påvirket af hormoner? Jeg har netop fået min menstruation for første gang efter min datters fødsel.
Mange hilsner
Thea´s mor