Svar: Det går godt
20. november 2006
Alder:
7 mdr.
Kære Stine
Jeg har valgt at lægge dit brev på siden, da det også er rigtig dejligt en gang imellem at høre, hvor godt det går og at alting kan vende.
Det er altid svært at vide, hvad det var som gjorde forskellen og det betyder jo heller ikke så meget om det er nedtrapningen af amning, øgning af skemad, motoriske udfordringer eller andet. Men tingene hænger jo sammen, så det kan være det hele og det lyder ganske sandsynligt at Tobias´ uro har været på grund af hans nye færdigheder.
Tænderne skal børstet 2 gange dagligt og I må gerne bruge en ganske lille smule tandpasta - ikke mere end hvad svarer til hans lillefingernegl. Til små børn, er det nok lettest at stå foran barnet men ellers er det betydeligt lettere at børste rigtigt, hvis barnet er foran en. Altså sidder eller står med ryggen til den voksnes mave, så kan man med den ene hånd holde om hage og holde lidt ud i kinden og børste med den anden hånd.
Prøv jer frem og ellers spørger i børnetandplejen, når I får en indkaldelse dertil. Det er i nogle kommuner allerede ved 1½ år og i andre kommuner først når barnet er omkring 3 år.
Fortsat held og lykke med det hele og tak for din dejlige tilbagemelding:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske