Brev:
9 måneder og dårlige sovevaner
20. november 2006
Alder:
9 mdr.
9 måneder og dårlige sovevaner
Kaere Helen
Saa har vi brug for din hjaelp igen. Vores datter Sarah er ved at drive os til vanvid i loebet af natten, og min graense er ved at vaere naaet. Jeg er udmaerket klar over, at de daarlige vaner, hun har tilegnet sig skyldes os, og vi har derfor brug for din hjaelp til at bryde den daarlige vane, saa vi kan komme paa rette spor.
Aftenen og den foerste del af natten er fin, men saa begynder besvaeret. Hun faar mad ca. kl. 18, hvorefter hun kommer i bad og faar nattoej paa. Efter lidt aftenhygge kommer hun i seng kl. ca. 19:30. Vi synger en sang inden hun bliver lagt i sin seng i sit eget sovevaerelse. Vi giver hende en flaske med 250 ml. fortyndet mme med i seng, som hun er helt fremragende til selv at styre. Hun ligger og hygger sig i eget selskab, inden hun falder i soevn paa egen haand. Det er skoent ikke at have problemer med at faa hende til at sove.
Problemet opstaar tidligt paa natten, hvor hun vaagner og graeder, fordi hun ikke kan finde flasken - der er en smule lys taendt, saa hun kan orientere sig. Vi har proevet at ignorere hendes graad, men det er ikke vejen frem, og hun falder forst til ro, naar vi har vaeret inde og give hende flasken. Det kan ske op til 5 gange i loebet af natten.
Det maa paa den ene eller anden maade stoppe. Ogsaa for hendes skyld, saa hun ogsaa kan faa en ordentlig nattesoevn. Hvad er dit raad til at komme paa rette vej?
Jeg vil lige tilfoeje at hun er en meget glad og velfungerende pige, som spiser fornuftigt i loebet af dagen.
Glaeder mig til at hoere fra dig.
Kærlig hilsen Rebecca