Svar: 7½ måned og havregrød
20. november 2006
Alder:
7 mdr.
Kære Hanne
Rigtig dejligt at høre at det går så godt med familiemaden og det er helt okay med øllebrøden - selvom tænk og test jo netop har været ude med en test af diverse pulvergrød, som ikke er så positiv :(
Øllebrødsmagen er dog meget god som overgang til rugbrød og vende sig til dette, så det er helt okay indtil videre.
Med hensyn til favoritside af brystet, så kan der sagtens være forskel på de to side og du kan i princippet sagtens amme ham kun fra en side - det giver dog en 'skævhed', da du vil producere langt mere mælk i det ene bryst end i det andet.
Det vil være en rigtig god idé at du forsøger at snyde ham. Start med at lægge ham til venstre side, som han ikke er så glad for, når han så slipper og plejer at blive lagt til på højre side, så vender du ham i stedet om og lægger ham igen til på venstre, men denne gang i tvillingestilling. På den måde snyder du ham til at tro at han er lagt til på højre side - men han er faktisk lagt til venstre, bare modsat end før. Håber min forklaring er til at forstå.
Den natlige uro kan skyldes at maven arbejder på at fordøje den nye mad, men det kan også sagtens skyldes hans alder og det at han så småt måske er ved at gå igang med separationsfasen. Giv ham den tryghed han har behov for, hjælp ham med at skifte stillig og put ham med sut eller evt. en sutteklud.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske