Brev:
7 måneder kost og pasning
19. november 2006
Alder:
7 mdr.
7 måneder kost  og pasning
Hej Helen
Så er min dreng blevet 7 måneder, men lever stadig kun af mme, men han trives.
Vi begyndte egentlig med skemad da han blev ca. 4 mdr og det gik meget fint både med grød og grøntsager. Lige pludselig uden en egentlig forklaring ville han ikke spise med ske mere.
Jeg har prøvet alle slags grød og mos men uden held. Derefter lavede vi en pause på 3 uger, hvor jeg så for en uge siden introducerede skemad igen (både fra min egen tallerken, grød, mos) men han virker ikke særlig interesseret i det. Han sidder i højstolen når han spiser og han er også glad for den, og jeg laver altid et grinecirkus så han forbinder skeen med noget godt og sjovt.
Han får ellers 850-1000 ml mælk i døgnet. Måske skulle jeg nedsætte mælkemængden? Jeg har det meget svært med at sammensætte et dagsplan for spisning.
Vores dag ser således ud:
7.30 vågner
8.00 230 ml mme
10.00 100 ml mme (ikke altid) - puttes sover ca. 1 - 11/2 time
14.30 230 ml mme - puttes ca. kl 15 sover ca. 1 time
18.30 230 ml mme
21.00 80 ml mme (ikke altid) - puttes til natten
03.00 200 ml mme
Jeg har prøvet at give ham flaske omkring kl 23 flere gange men han vil ikke ta den, men jeg synes heller ikke at det er et problem at han spiser kl 3 om natten.
Har du et forslag til hvordan jeg kunne presse et par skemåltider ind? Du må meget gerne komme med tidspunkter (ca. selvfølgelig)
Ellers er han ekstrem glad, aktiv og smilende dreng. Triller, laver armbøjninger når han er på maven :-), bevæger sig baglæns og i cirkler. Kan ikke rigtig sidde med rank ryg endnu.
Så har jeg et andet spørgsmål :-).
Da jeg skal til at arbejde igen den 4. 12. er han begyndt at blive passet af hans farmor som han ellers er meget glad for. Han har været ved hende 3 dage men græder hjerteskærende hver gang, ikke når han bliver afleveret, men midt imellem samt når jeg kommer og henter ham. Han har kun været der en time af gagen.
Vi har det lidt svært, mig og hans farmor, fordi ingen af os ved rigtig hvordan vi skal takle situationen. Skal jeg blive der sammen med ham hver dag? Jeg har det lidt som om jeg svigter ham, tror du han har det på den måde? :-( Han er jo kun 7 mdr. Altså hun kan godt aflede hans opmærksomhed lidt af gangen inden han græder igen. Er det en god ide at hun giver ham flaske og putter ham allerede nu?
Hun er jo ikke vant til småbørn, men er en meget kærlig kvinde, elsker ham over alt på jorden og vil ham selvfølgelig kun det bedste, men hun bliver forståelig nok meget anspændt og nervøs når han græder.
Skal vi igen lave pause med skemad indtil han falder til hos farmor for at det ikke skal være alt for forvirrende for ham.
Har vi gjort det rigtige? Har han det bedst hos sin farmor når han ikke er samme med mor og far?
Ja...det er hårdt at være forælder :-)
Tak for dine altid gode og brugbare svar.
Mange hilsner
Nela