Svar: Vitaminer - 12 mdr.
15. november 2006
Alder:
12 mdr.
Kære Lotte
Sundhedsstyrelsen anbefaler ikke Biostrath, som hører under kosttilskud. Sundhedsstyrelsen skriver: "Kosttilskud er uegnede og unødvendige for børn under 1 år... Kosttilskud må ikke markedsføres som havende en forebyggende eller helbredende virkning. Det er således i strid med fødevarelovgivningen, hvis producenterne hævder, at man kan forebygge eller helbrede sygdomme med et kosttilskud."
Sundhedsstyrelsen skriver endvidere at "børn med en lille appetit, kræsne børn, børn som spiser ensidigt, vegetarer m.fl. tilrådes en multivitamin-mineral tablet dagligt fra andet leveår. Man kan tidligst lade barnet tygge tyggetabletter fra ca 18 måneders alderen pga risikoen for fejlsynkning."
Ovenstående er begge citater fra "Anbefalinger for spædbarnets ernæring 2005".
Hvis du knækker en multivitamin tablet over i kvarte, så tænker jeg at din dreng ikke får den galt i halsen og på den måde vil han alligevel kunne få lidt ekstra vitaminer og mineraler. Ellers er det via hans indtag af forskellig mad, at han skal dækkes ind.
Også en rigtig god dag til dig:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske