Brev:
Kage hos dagplejemor
16. september 2006
Alder:
9 mdr.
Kage hos dagplejemor
Kære Helen
Både Victor og jeg er blevet rigtigt glade for vores dagplejemoder, så det er jo dejligt :)
For nyligt havde hun besøg af to 'gamle' børn og havde i den anledning bagt kage. Jeg så det om morgenen, da jeg afleverede ham, men sagde ikke noget. Da jeg hentede ham om eftermiddagen fortalte hun, at Victor havde spist fint den dag. Den sædvanlige mængde rugbrød og så en smule kage, som han havde fået fra hendes tallerken, så de havde altså bare delt lidt. Han var efter sigende helt vild med det :o)
Jeg sagde, at det er jeg også, men at jeg plejer at vente med at spise det, til han er kommet i seng. Vi fik en lille snak om, hvorvidt det er muligt at holde det første barn fra usunde sager og hvor længe... Jeg fik jo (desværre) ikke sagt ordentligt fra, men jeg tror, hun fangede budskabet.
Problemet er, at jeg nævnte det for Victors far, der straks sagde, at den slags skal Victor ikke have. Jeg er for så vidt enig, men føler alligevel, at jeg står i et dilemma. For jeg synes faktisk ikke, han skal have kage. Men når han er hos dagplejemoderen og alle de andre børn får, og han i øvrigt ikke har fået et helt stykke - og først efter rugbrødsmaden, synes jeg måske alligevel, det er lidt svært at sige, han ikke må få det. Ikke mindst at få det sagt til den søde dagplejemoder, som jo gerne vil gøre det godt.
Victor bliver 9 måneder i næste uge, så han er jo stadig meget lille.
Hvad synes du?
Kærligst,
Victors mor