Brev:
Sove for sig selv - 0 mdr.
22. august 2006
Alder:
0 mdr.
Sove for sig selv - 0 mdr.
Hej Helen
Først tak for en god brevkasse. Der er mange gode svar til en usikker 1. gangsmor.
Har lige læst dit svar ang. at sove i sengen hos forældrene, hvor du undrer dig over, at sygehuset har sagt det. Jeg vil sige, at det var også dette min mand og jeg fik at vide, da vi for et par mdr. siden fik vores dejlige datter. Jordemoderen sagde udtrykkelig, at det var godt de første dage at sove med hende imellem os pga. trygheden og nærheden. Det undrede også mig, da jeg er hundeangst for vuggedød og netop havde læst sundhedsstyrelsens anbefalinger.
Vi overholdt det heller ikke. Vi sov med hende imellem os de første par timer, men ellers har hun trinsvis sovet i sin vugge. Når hun er blevet ammet der tidligt om morgenen ml. 4-6, sover hun dog ofte videre hos mig i sengen, men der er hendes far kørt på arbejde og hun har hele hans side af sengen, det kan der vel ikke ske noget ved? Det er så hyggeligt og hun kan ikke falde ud af sengen i den side.
Nå, men mit spørgsmål går også på sovevaner. Vores datter sover allerede godt om natten gerne 6-7 timer i træk, bliver ammet og sover så gerne 3-4 timer mere. I løbet af dagen er hun dog knapt så god til at sove i længere tid, nogle dage tager hun kun ½ time ad gangen 3-4 gange. Det er bliver jo ikke til meget, hvor meget skal en pige i hendes alder (2 mdr.) sove i løbet af dagen og hvornår skal man introducere fast sovetider om dagen, jeg tænker på f.eks. middagslur?
Hun har ikke rigtigt sovet sin barnevogn endnu pga. varmen.
Med venlig hilsen
Anna-Marie