Brev:
Jern i mme, gylp og fibre 6 måneder
21. august 2006
Alder:
6 mdr.
Jern i mme, gylp og fibre 6 måneder
Hej Helen
Min søn er nu 6,5 mdr og er begyndt at få jerndråber, men man siger de ikke behøver at få dråber, hvis de får 400 ml jernrig modermælkserstatning ik? Så er mit spørgsmål hvilken modermælkserstatning er jernrig? Vi bruger allomin 2!
Noget andet Luca (min søn) er begyndt at gylpe meget og det er enten meget slimet eller flydende med klumper er det normalt? Det er især hvis han har fået noget med fibre. Kan det være allergi eller det bare fordi hans mave ikke er parat til fibre endnu?
Nogen forslag til, hvordan jeg kan vende ham til fibre (hvis det altså ikke er en allergi). Jeg har prøvet at give ham fuldkorn med frugter (på glas) det ligner frugtmos, så det er begrænset hvor meget fuldkorn der er i. Han får også en gang imellem en brød skorpe og gumle i, så han får ikke så meget, men han skulle jo gerne spise mere og mere af familiens mad.
På forhånd tak
Hilsen Mai