Svar: Tynd mave - 19 mdr.
20. august 2006
Alder:
19 mdr.
Kære Mai-Brit
Umiddelbart lyder det som om at Alfreds noget blødere afføring hænger sammen med hans øgede indtag af væske. Det lyder ikke som om du umiddelbart skal bekymre dig.
Prøv at give ham lidt banan og lidt mere mælk, prøv også med lidt havregrød evt. med revne rå æbler og gerne lidt brødskorper som han kan sidde med.
Hvis han får feber eller i øvrigt virker påvirket, så er det relevant at kontakte lægen, men som du beskriver ham nu, så ville jeg lige se tiden lidt an og forsøge måske at ændre lidt via kosten.
Du kan komme lidt babysalve (vaselineagtig) salve på i bleområdet. Det kan danne en hinde og på den måde hjælpe, så syren i afføringen ikke så hurtigt trænger ind i huden. Men ellers så må ekstra bleskift til:o)
Fortsætter det gennem flere dage og hjælper kostændring ikke, så er det altid en god idé at få en lægelig vurdering.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske