Brev:
Vil ikke spise skemad - 6 mdr.
20. august 2006
Alder:
6 mdr.
Vil ikke spise skemad - 6 mdr.
Jeg har tidligere skrevet til dig og tak for dit svar. Vi har givet vores dejlige datter almindelig mad med mælk, og det synes at gå godt...altså ingen tegn til mælkeallergi.
Nu er hun blevet 6 mdr. vejer 9.9 kg.og er 76 cm lang. Altså en STOR pige. Vi var godt igang med grøntsagsmosen og introducerede grøden, og det gik også fint. Men så fra den ene dag til den anden ville hun ikke have det. Hun lukker munden fast i, og vi skal være heldige hvis hun spiser en nogle få skefulde. Flaske vil hun under ingen omstændigheder have. Vi har også forsøgt vælling på kop og med ske, men uden held. Det virker, som om hun ikke kan lide det. Så jeg synes, jeg er tilbage ved år 0 hvor brystmælk er det eneste, der duer.
Vores rytme ser nogenlunde sådan ud.
Tidlig morgen kl 6: ammes
Kl 8.30-9.00 tilbydes grød, vand på kop. (ammes evt)
Sover ca 1½ time
Kl. 11.30-12.00 tilbydes grød evt med frugt og vand
Kl. 13.00 ammes og puttes til middagslur.
Kl. 15-16 tilbydes frugtmos.
Kl. 17.30 evt lille lur.
Kl. 18.00 grøntsagsmos og vand
Kl. 19.30 ammes og puttes i seng, forsøgt med grød
Kl. 01-02 ammes.
Vi har givet kartofler, gulerødder, broccoli, majs og blomkål. Grøden har været fuldkornsgrød med frugt, havre-hvede grød med frugt og havregrød. Vællingen har været med rismel og majsmel.
Rutinen er dog ret løs. Men det er nogenlunde, det vi har forsøgt. Vi har prøvet alt. At det er far, der giver, at hun spiser før os eller sammen med os. Der var et par dage, hvor hun ikke var helt i sit vanlige gode humør...vi mente at hun måske var ved at blive syg eller tænder på vej, men intet holdt stik.
Vi kan ikke komme på noget, som skulle have taget modet fra Sofie. Hvad gør vi? Problemet har stået på i en uges tid.